Faustpatron писал(а):
Переведите и расскажите, пжл! По-русски и побольше об этом чуде!
Between 1947–1948, Baldwin built three unique coal-fired steam turbine-electric locomotives, designed for passenger service on the Chesapeake and Ohio Railway (C&O). Their official designation was M1, but because of their expense and poor performance they acquired the nickname "Sacred Cow".
The 6,000-horsepower units, which were equipped with Westinghouse electrical systems, had a 2-C1+2-C1-2 wheel arrangement. They were 106 feet long, making them the longest locomotives ever built for passenger service. The cab was mounted in the center, with a coal bunker ahead of it and a backwards-mounted conventional boiler behind it (the tender only carried water).
These locomotives were intended for a route from Washington, D.C., to Cincinnati, Ohio, but could never travel the whole route without some sort of failure. Coal dust and water frequently got into the traction motors. These problems could have been fixed given time, but it was obvious that these locomotives would always be expensive to maintain, and all three were scrapped in 1950.
В течении 1946-1947 годов Балдвин сделал три уникальных угольных паротурбовоза с электрической пердачей для пассажирской службы на ЖД Чиспик&Огайо (C&O). Но, так как его цена была высока, а характеристики неудовлетворительными, он получил прозвище "Священая корова".
Локомотив в 6000 ЛС был снабжен электрооборудованием фирмв Вестингауз, имел осевую формулу 2-3о-1+2-3о-1-2. Длина его была 31.8 м, самый длинный пассажирский локомотив. Кабина локомитва была посередине, впереди находился угольный бункер, а котел в задней части ( тендер предназначался только для воды).
Локомотив использовался на линии от Вашингтон, ДС до Цинцинати, Огайо, но ни один рейс не обходился без проблем. Угольная пыль и вода часто попадали на ТЭДы. Исправление в этих случаях требовали много времени, и , поскольку, обслуживание локомотивов было так же весьма затратным, их разрезали в 1950 году.
P.S. Вообще то, лучше, все таки вспомнить то, чему учились! Мне было тяжелее, я учил немецкий, а пришлось сначали читать, а потом и разговаривать на аглицком...